Pozycjonowanie


Pozycjonowanie

Jedną z najskuteczniejszych form reklamy w sieci jest pozycjonowanie i optymalizacja. Dzięki tej metodzie jesteśmy w stanie trafić do stosunkowo szerokiego grona odbiorców, co ma bezpośredni i pozytywny wpływ na wzrost przychodów. Jest to jednak proces bardzo złożony i skomplikowany. Warto jednak zapoznać się z absolutnymi podstawami w tym zakresie, aby móc podejmować odpowiednie decyzje.

Czym jest pozycjonowanie i na czym polega ten proces? Jakie czynniki wpływają na szybkość pozycjonowania? Dlaczego optymalizacja treści ma tak duże znaczenie? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości naszych czytelników. 

Czym jest pozycjonowanie i na czym polega ten proces?

Wiele osób zastanawia się, czym tak właściwie jest pozycjonowanie. Warto zatem zapoznać się z absolutnymi podstawami w tym zakresie, by uzmysłowić się, na czym polega ten proces. Pozycjonowanie to zróżnicowane zabiegi, których głównym celem jest osiągnięcie możliwie najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania poszczególnych wyszukiwarek internetowych. Na dzień dzisiejszy oczywiście największą popularnością cieszy się Google i to właśnie na tych algorytmach przedsiębiorcy skupiają się w sposób szczególny. Ważne jest występowanie słów kluczowych. Przykładowo dla firmy remontowej odpowiednie frazy to chociażby “usługi remontowe”, “gipsowanie”, “remonty”. W tym przypadku pozycjonowanie polega tak naprawdę na umieszczeniu strony w wynikach wyszukiwania dla podanych słów w wynikach realnych, które odzwierciedlają pozycję strony w wynikach. Efektem pozycjonowania jest przede wszystkim to, że większa liczba osób będzie mogła odwiedzić naszą stronę i zapoznać się z naszymi produktami bądź usługami. To oczywiście wpływa bezpośrednio na przychód danego przedsiębiorca, dzięki czemu wynik finansowy może być jeszcze korzystniejszy. Pamiętajmy o tym, że pozycjonowanie jest jednak procesem długotrwałym, który wymaga odpowiednich umiejętności, czasu i samozaparcia. 

Poznaj najlepsze usługi:

Jakie czynniki wpływają na szybkość pozycjonowania?

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie to proces długotrwały, który nie należy do najłatwiejszych. Warto mieć jednak świadomość tego, że istnieje wiele czynników, które wpływają na szybkość działań. Jednym z takich najważniejszych jest konkurencja. To właśnie od niej w dużym stopniu zależy, po jakim czasie jesteśmy w stanie zaobserwować wyniki, którymi jesteśmy zainteresowani. Jeśli liczba stron dla wyświetlających się słów kluczowych jest duża, wówczas znacznie utrudnia to nam przebijanie się na pierwszą stronę. Przykładowo przytoczona wcześniej firma remontowa jest znacznie trudniejsza do pozycjonowania, aniżeli firma, której działalność jest nietypowa i rzadko spotykana. 

Pozycjonowanie
Pozycjonowanie

Kolejnym czynnikiem, o którym warto pamiętać, są linki. Mowa o liczbie odnośników, które prowadzą do naszej strony z innych źródeł. Mogą one mieć duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach. Co godne podkreślenia, ważna jest nie tylko ich ilość, ale również mniej oczywista jakość. Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że nie wszystkie linki przyczyniają się do tego, że pozycja strony w wyszukiwarkach zostanie podniesiona. Mechanizmy indeksujące bardzo często pomijają źródła darmowych linków- są one uznawane za bezwartościowe, a w skrajnych przypadkach mogą nawet zaszkodzić. Dużą rolę może odgrywać stworzenie własnego zaplecza. Ostatnim czynnikiem, o którym pod żadnym pozorem nie powinniśmy zapominać, jest optymalizacja. Ważna jest treść, jaką strona zawiera, ale również ilość, jakość, funkcjonalność i przejrzystość strony. Specjaliści pamiętają również o budowie linków wewnętrznych, jak również odpowiednich meta tagach. Jak można zatem zauważyć, pozycjonowanie to bardzo długotrwały proces. 

Dlaczego optymalizacja treści ma tak duże znaczenie?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie to przede wszystkim optymalizacja treści. Powinna być ona przygotowana w możliwie najbardziej odpowiedni sposób. Istotna jest objętość, jak również adekwatność do tego, jaką tematykę ma dana witryna. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której zawartość tekstów na poszczególnych podstronach będzie powielana, bowiem znacznie pogarsza to końcowe efekty. W treściach muszą oczywiście występować słowa kluczowe, które są odpowiednio dobrane. Istotne jest, by budowa strony była przejrzysta. Pamiętajmy również o optymalnie ułożonych nawigacyjnych elementach, czego przykładem jest chociażby menu. W dużym stopniu wpływa to na łatwość i szybkość poruszania się po stronie, jednocześnie dotarcie do określonych informacji zajmuje mniej czasu. Dodatkowym parametrem, który ma wpływ na prawidłowe dotarcie do zawartości, jest linkowanie zewnętrzne. Z praktycznego punktu widzenia są to po prostu linki, które prowadzą ze strony głównej do innych podstron. To właśnie od nich zależy czy stosunkowo łatwo jesteśmy w stanie znaleźć na stronie to, czego poszukujemy. Budowa musi być nieskomplikowana i czytelna.